vrijdag 12 december 2014

Positief je weekend in: Hologrammen

Het is weer vrijdag. Het weekend staat voor de deur. En hoe kun je het weekend nu beter beginnen dan met positiviteit?

Bloggen als schoolopdracht, leuk. Maar, alleen bloggen als opdracht is te mooi om waar te zijn. Om een voldoende binnen te tikken moet er meer gebeuren. Een zogenoemd blogboek moet ingeleverd worden. Verschillende opdrachten in dit blogboek laten je nadenken over je blog, je strategie, je onderwerpen en ga zo maar door. Een van de opdrachten is om belangrijke trends en ontwikkelingen in je domein te beschrijven. En een van die trends, die raakte me. Namelijk hologrammen.

Nee, hologrammen raken me niet vanwege het feit dat het tegenwoordig mogelijk is om overleden artiesten -denk aan Michael Jackson- alsnog op te laten treden. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat dit niet mooi en ontzettend knap is gedaan, in tegendeel. Maar, wat me echt iets deed, is iets wat ik op Frankwatching las: Hologrammen kunnen in de toekomst compleet nieuwe sociale communities en situaties creëren. Denk bijvoorbeeld aan je opa die het huis niet meer uit kan, maar toch kan bridgen met zijn vrienden omdat zij in de vorm van hologrammen bij hem aan de keukentafel zitten. Dat zou toch geweldig zijn. Misschien is dit wel de oplossing tegen eenzaamheid. Ik vind het in ieder geval een prachtige mogelijkheid van technologie!

Misschien is het nog geen tijd om technologie de mond te snoeren?

En voor degene die toch nog even naar de hologram van Michael Jackson willen kijken. Geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten